About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

zondag 25 juli 2010

Wat hebben we geleerd?

Ik heb een 2 leuke ontdekking gedaan! Ik stel ze hier even voor.

Ontdekking 1

De laatste tijd zat ik weer vaak op youtube en dan zijn er soms ook wel vaste filmpjes die passeren. 1 van die filmpjes is Beirut.



Beirut speelt Nantes in het midden van Parijs. Het wordt beschreven als een take away show. Als je geluk hebt loop je zo misschien wel eens een muzikant tegen het lijf in Parijs. :) Ik heb het filmpje al veel bekeken maar heb ik ook eindelijk gezien dat andere artiesten dat ook al hebben gedaan.

Het is een project van la blogotheque. Er is een of andere filmmaker en die nodigt bands uit. Die bands spelen 2 à 3 nummers in het midden van een stad (meestal Parijs).

Ze zijn in 2006 begonnen en hebben bijgevolg dus ook al een aardig lijstje aan muzikanten vergaard. Hier volgt een kleine opsomming van artiesten.

1) Beirut
2) Noah & The Whale
3) Phoenix
4) Jamie Lidell
5) Mumford and Sons
6) The Kooks
7) Andrew Bird
8) R.E.M.
9) Fleet Foxes

Zoals je kunt zien is er voor iedereen wat wils. Zeker eens proberen. Hier is de link.

Ontdekking 2

Het gaat weer over Youtube. Vaak zie ik op youtube een zotte live versie van een artiest maar die staat dan niet op een cd of zo. Toch zou ik zot graag die versie hebben. Geen probleem meer beste lezers. 1 adres!

Met deze site kan je zot makkelijk de audio van het filmpje halen. Je geeft gewoon de URL en binnen de minuut kan je het haast downloaden.

Ik hoop dat dit leerrijk was. :)

0 reacties: