About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

maandag 12 juli 2010

Eviva España

Spanje is voor het eerst in de geschiedenis Wereldkampioen geworden ... en terecht!

Ik was tegen de Nederlanders. Terwijl Spanje echt voetbal speelde maakte Nederland de ene fout na de andere. Ze deden niet echt moeite om mooi te spelen. Voor de match zei 1 v/d Nederlanders dat ze liever de Wereldbeker winnen zonder mooi voetbal. Dan vraag ik mij af wat je op het veld doet. Het is de bedoeling met zo goed mogelijk voetbal de wedstrijd te winnen. Het is een klein mirakel dat dit Oranje in de finale stond.

Spanje speelde zoals gewoonlijk weer tik-tak voetbal. Nederland kon alleen antwoorden met fouten. Het is een wonder dat het tot de verlengingen heeft geduurd vooraleer er een rode kaart viel. Na de match zeiden de Nederlanders dan dat de ref partijdig was. Maar nee! Oranje speelde gewoon vuil en slecht. Ik vraag mij af hoe blind je kan zijn. Een tackle langs vanachter en een karate kick horen niet thuis op een voetbal veld. Ik hoop dat Nederland, nu de gemoederen wat bedaard zijn, dat ze zwaar in de fout zijn gegaan.

Het was geen mooie wedstrijd om naar te kijken. Spanje probeerde te voetballen maar dat werd belemmerd door de vele fouten van Nederland. Spannend was hij wel omdat beide ploegen met de daver op het lijf speelde. Het zag er naar uit dat het penalty’s gingen worden maar Iniesta bekroonde het Spaanse werk.

Spanje pakt nu na het EK ook het WK. Driewerf hoera.



0 reacties: