About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

zondag 4 juli 2010

Réné Magritte

Tijd voor een kunstzinnig moment. Zelf ben ik niet zo’n kunstfan maar Magritte is wel fantastisch.

Toen ik in het 2de jaar middelbaar zat had ik nog P.O. Tussen de lessen door een uur tekeningetjes maken. Joepie! Een van de laatste opdrachten was de Mona Lisa bewerken door de ogen van een andere schilder. Bij van Gogh werd dat dan werken met pointillisme.

Ik en Simon besloten voor Magritte te gaan. We bladeren eerst door een boekje met al zijn werk. Het was prachtig. Heel mooi getekend en surrealisme is altijd leuk. We hebben uiteindelijk onze tekeningen moeten afgegeven en nooit terug gekregen. Een schande. Waarschijnlijk zullen de kunstwerken na mijn dood worden teruggevonden en pas dan zal ik gezien worden voor het genie die ik was. ;)

Ik zal kort proberen beschrijven wat we hadden gedaan. Allereerst hadden we haar van een bolhoed voorzien. In 1 van haar handen hield ze een appel. In de lucht zag je 2 afdrukken van vogels(zoals schilderij hieronder). Er zweefden stokbroden met een paarse rand door de lucht en de rest ben ik vergeten. Echt een meesterwerk.

Later heb ik van de bibliotheek een boek meegenomen met zijn werk. Ik heb er niet in gelezen maar wel af en toe eens door gebladerd.





3 reacties:

Ine zei

en ze zullen voor miljaaaaaarden geveild worden ;)

ik hecht mij serieus aan mijn tekeningen, ik zou het niet aankunnen ze nooit meer weer te krijgen en jammer genoeg ligt er nu op school bij mij ook nog een van mijn beste tekeningen :(

jammer dat ik je meesterwerk niet kan zien :D

Hippie101 zei

Ik ben van plan nog eens achter die tekeningen te vragen aan de P.O. leerkracht. Die zal waarschijnlijk dan van krommenaas gebaren omdat ze die tekeningen al lang aan het Louvre heeft verkocht. Wat zijn ze toch sluw die P.O. leerkrachten. ;)

Ine zei

en gij zult er geen cent van zien vriend! zo zijn ze dan weer wel!