About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

vrijdag 23 juli 2010

Hows About Tellin A Story

Vandaag was het weer repetitietijd bij Jimi & The Marmelade Sky Band. Deze keer zouden we werken en niet zoals de vorige keer wat rond lummelen.

We vlogen er al meteen in. We haalden een paar partituren, zo noem je dat toch denk ik, boven die we tijdens 1 van de eerste repetitie hadden geschreven. Oorspronkelijk was het al voor een nummer bedoelt maar nu hebben we dat nummer geschrapt en enkel het refrein behouden. Het refrein werd plots tot intro gebombardeerd.

Het volgende wat we moesten doen was er een goeie tekst voor zoeken. We bladerden eerst door mijn teksten daarna door die van Bart maar er zat geen enkel goed bij. De teksten waren wel goed maar ze pasten dan weer niet op het melodietje. Een heel gekke brainstorm, die heel lang duurde, volgde.

Verschillende thema’s kwamen ter sprake zoals Kleinkunsthelden, de natuur, de band, … Geen enkel thema paste. We begonnen meestal te improviseren om dan te eindigen met een zwakke rijm. Uiteindelijk hebben we na lang zoeken toch iets gevonden.

We hebben er verhaal gebreid ter grootte van een trui. We denken dat het nummer waarschijnlijk wel de tien minuten zal halen. In plaats van meteen een tekst te schrijven voor het nummer hebben we eerst een heel verhaal bedacht. Het gaat over Harold de pinguïn die door de global warming van alles meemaakt. We hebben het verhaal nu samengevat met kernwoorden en we hadden een blad en een halve achterkant. Benieuwd wat dat gaat geven als het voluit gaan neerpennen. We hebben de intro ook al eens opgenomen.

Verder hebben we ook nog een instrumentale versie van Het Leidse Plein opgenomen die weldra te vinden zal zijn op de Myspace. Daarnaast hebben we natuurlijk ook veel rondgekloot op de “onze” instrumenten.

Waarschijnlijk gaan we deze zomer niet doorbreken maar we maken wel al vorderingen.

0 reacties: