About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

zondag 18 juli 2010

Liefde voor muziek

De laatste tijd ben ik weer helemaal into schreeuwerige vrouwen achter een piano. Regina Spektor, Tori Amos, ... Vooral Tori passeert de revue veel de laatste tijd.

Ik zat op youtube naar filmpjes te kijken toen ik besloot om eens naar een paar filmpjes van Tori te kijken. Ik heb redelijk veel cd's van haar maar ik had nog nooit een live filmpje bekeken.



Hier zingt ze haar song Crucify. Ze maakt er een 10 minuten durende versie van waarin ze nogal met haar stem experimenteert. Zoals altijd gaat ze weer volledig op in haar muziek. Je ziet de liefde er gewoon vanaf stromen. Vooral tijdens het laatste stuk (I'm never going back).



Dit liedje gaat over haar verkrachting. Ergens in het begin van haar carrière bood ze fan een lift naar huis aan maar ze werd door die fan verkracht. Omdat het a capella wordt gezongen is het liedje nog brozer maar des te aangrijpender. Het is verbazingwekkend hoe Tori zo krachtig en puur kan zingen over zo'n delicaat onderwerp.



Het laatste filmpje is een cover van Smells Like Teen Spirit van Nirvana. Het origineel blijft natuurlijk beter maar het is toch een heel mooie versie. Rustig achter de piano. Je ziet Tori ook gewoon weer weg zweven.

Tori Amos live lijkt mij heel leuk. Ze is een artieste die zich helemaal geeft. Het is pure liefde voor de muziek.

0 reacties: