About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

woensdag 21 juli 2010

Heel Fijn Feest

Gisteren werden de rollen omgedraaid. Deze keer zorgde Bart voor het vervoer. We hadden een afspraak met Buurman op de Korenmarkt.

We vertrokken redelijk vroeg rond een iets over acht. Het kwik duidde nog altijd de tropische temperatuur van 29°C aan.

Even later wandelen we de feestzone binnen. Eerst was het relatief rustig tot dat we bij Polé Polé aankwamen. We baanden ons een weg door het mierennest. Tijdens Gentse Feesten komt ook alles naar buiten. Gent is sowieso al een avontuurtje op zich (niet in vergelijk met echt grote steden natuurlijk) maar als het feest is valt het nog meer op.

Toen we even onze benen rust gunden op een terrasje werden we vergezeld door een drumorkest dat er duchtig op los trommelde. Na een tijdje werd het wel een beetje eentonig. Zo’n 10 minuutjes later kwam Harvey Quint op het podium. Hetgeen wat volgde was een kakofonie van jewelste. Na het drankje besloten we dan ook wijselijk onze tocht verder te zetten.

Rond iets over tien kwamen we dan aan op de Korenmarkt waar Buurman al aan het soundchecken was. Weer werd er een terrasje opgezocht in afwachting van. Tegen een uur of elf zakten Bart en ik af naar het podium waar het stil aan wat drukker werd.
Ondanks de talrijke opkomst en de tropische temperaturen was het goed te doen. Toen kwam Buurman. Het viel meteen op dat de frontman er veel zin in had.

Ze speelden al hun hits: “God, ik en Marjon”, Mooi weer en Fruitsla, Pruimelaar, … Ze kondigden aan dat hun nieuwe plaat tegen november in de beter plaatzaak te vinden zou zijn. Hierna speelde ze een nummertje van de nieuwe plaat. Ze melden trouwens ook dat ze tegen de hoog cd prijs (20 euro) waren. Na het concert kon je de cd voor maar 10 euro kopen. Ik lachte in mijn vuistje want ik heb de cd nog gekocht voor 7,5 euro.

Het publiek werd ook vaak betrokken bij het concert. Zo werd Les lacs du Connemara uit volle borst meegezongen door het publiek. Toen volgde een wedstrijdje tussen de mannen en de vrouwen. Zo ging dat dan verder.

Verder weet ik nu ook dat de pianist van Buurman een blinde meneer is die desondanks een heel goede muzikant is. Het was een geslaagd een leerrijk concert. Op de terugweg werd “Ik wil de nacht in de straten verdwalen nog meegezongen maar toen was het echt wel genoeg geweest.

De setlist kan ik zo goed als zeker samenstellen op een nummer of 2 na. Wel niet in de juiste volgorde.

SETLIST BUURMAN

1) God, ik en Marjon
2) Heel fijn feest
3) Casablanca
4) Pruimelaar
5) Mooi weer en fruitsla
6) Middellandse Zee
7) Pas 18
8) Verloren Muzikant
9) Rocky, komt altijd terug
10) Warme dagen
11) In de hemel is geen Dylan
12) Polaroid
13) Le Noir
14) Sprakeloos
15) Rue D'Opheers
16) Ring van vuur
17) …
18) God, ik en Marjon (Bis)

2 reacties:

Ine zei

met buurman is het altijd een heel fijn feest

hoor ze ook heel graag en ook al paar keer live gezien nu :)

Hippie101 zei

Voor mij was het de eerste keer maar zeker niet de laatste keer.

Ik hou echt van hun werk. Ze scheppen zo'n heel melancholische sfeer.