About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

zondag 8 augustus 2010

I want to sing

Ik heb het wel voor bepaalde zangers die eigenlijk vals zingen. Dan denk ik meteen aan artiesten zoals Kurt Cobain, Jack White, ... Het is altijd wel aangenaam om iemand "correct" te horen zingen maar daarom is het nog niet mooi. Een opera zangeres zingt misschien alle noten feilloos maar toch kan ik het niet aanhoren. Ze gaat te hoog waardoor je niets van de teksten verstaat. Dan zijn er veel mooiere valse zangers. Die zingen dan misschien niet volgens de regeltjes maar steken al hun passie wel in dat lied. Enkele voorbeeldjes:


Het alom bekende Unplugged concert van Nirvana wordt afgesloten met het nummer "Where Did You Sleep Last Night" van Leadbelly. Het begint rustig maar op het einde begint hij voluit zijn emoties uit te schreeuwen. Prachtig!


The White Stripes maken van het "luchtige" country liedje Jolene een heel delicaat nummertje. Jack White zingt als een gebroken man en ontploft altijd weer bij het refrein.

2 reacties:

Bart Coene zei

Niek,
ik weet niet of je de documentaire van 7 years of rock hebt gezien over dat nummer van Nirvana, maar een aantal mensen zijn er van overtuigd dat dat concert, en met name dat nummer, Cobain zijn eigen grafschrift was. En als je het podium ziet, met al die bloemen, en hoe hij uitschiet met zijn stem en schreeuwt, dan kan ik het best geloven.

Hippie101 zei

Ik heb dat niet gezien maar zou best wel kunnen. Ik heb ergens gelezen dat de setting op een begrafenis moest lijken.