About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

woensdag 4 augustus 2010

Goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!

Gisteren maakte ik een wandeling in het Astridpark toen ik toevallig een stadion zag staan. Ik besloot even binnen te wippen.

Voor het stadion had een paars mierennest zich gevormd en allen wilden ze zo snel mogelijk het nest bereiken. Het werd al snel duidelijk dat voetbal een volkssport is. Er liep namelijk nog al veel volk rond van bedenkelijk allooi. Voor we het stadion betraden kregen we nog een bambam. U zal denken wat voor een beest is dat maar ik denk dat de foto het wel duidelijk maakt.

Ik was gezeten in het bezoekersvak. U moet weten dat er tegen een Engelse derde klasser of zo werd gespeeld. Heel het stadion was uitverkocht (dat werd althans beweerd) en de supporters bestonden alleen maar uit Anderlecht fans.

Voor de wedstrijd werd het ene na het andere schijtnummer afgespeeld. Tot plots We Will Rock You door de boxen galmden. Ik moet zeggen dat het best wel indrukwekkend is als het door een stuk of duizend man wordt gezongen. Door het helse kabaal was de stadionomroeper wel zo goed als onverstaanbaar.

Toen de spelers de arena betraden barste een applaus uit. De aftrap werd gegeven en bij balcontact één van The New Saints werd een fluitconcert ingezet. Terwijl de match rustig verder ging zong het publiek allerlei leuzen waarvan ik de tekst niet goed kon verstaan. Ik denk ook niet dat de teksten zo belangrijk waren. Zo lang het bier maar rijkelijk vloeide en de sfeer er in zat. Een paar rijen voor ons zat ook een eenzame krijger op zijn bambam te kloppen. Hij sloeg telkens naast de maat en deed rustig verder toen de rest van het stadion al gestopt was.

Anderlecht zette de aanval in en Tom De Sutter scoorde. “Goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal!” riep de stadionomroeper. “Tom? “ waarop heel het publiek: “De Sutter!” Dit herhaalde zich een stuk of 4 keer. Verder bleef het rustig tot aan de rust.

Tijdens de rust gingen we naar de Legends Lounge waar voor ons een drankje klaar zou staan. Eerst moesten we ons een weg banen tussen al de supporters die voor het drankkotje bleven staan. ” De Love Parade.” hoorde ik iemand fluisteren in de menigte. Uiteindelijk zijn we er dan toch geraakt. 5 minuutjes was de 2de helft bezig toen we terug aankwamen bij onze stoeltjes.

The Mexican Wave werd in gang gezet maar toch niet zo als het hoorde. Ik zat in het bovenste gedeelte van het stadion. Het onderste gedeelte begon de Wave en een half stadion later schoot ook de bovenste helft in actie. Dit was best een hilarisch tafereel. Iemand die ik niet ken, Gillet en Romelu Lukaku werd nog ingebracht. Die laatste scoorde nog 2 keer in 5 minuten waardoor het publiek weer naar hartenlust zijn naam kon scanderen.

ANDERLECHT – NEW SAINTS 3-0

Ondanks het B-elftal won Anderlecht makkelijk hetgeen mij ook maar logisch lijkt.

Ik besloot maar een andere keer mijn wandeling af te maken. Ik was een beetje moe en keerde huiswaarts.

0 reacties: