About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

donderdag 12 augustus 2010

Fido de muis

De zon scheen dus besloten mijn broer en ik nog eens badminton te spelen. Na een tijdje merkte ik op het veld (de tuin dus) iets op. Toen ik de eerste keer keek leek het op een stuk van een dier. Er zaten insecten op die het langzaam aan het wegvreten waren. Toen ik voor de tweede keer ging kijken, uit nieuwsgierigheid, bleek het om een piepklein muisje te gaan. Naar alle waarschijnlijkheid ging het om een veldmuis. Het was zo zielig. Zijn overschot werd zomaar opgepeuzeld door een paar lelijke insecten. Het is maar een vieze bedoening die voedselketen. Meteen werd er een kat als schuldige aangewezen want er lopen er hier veel rond. Bovendien heb ik nog nooit een parkiet of een hond een muis zien doden. De veldmuis, die Fido werd gedoopt, kreeg een nieuw plaatsje tussen de planten waar even later een ander insect hem begon op te peuzelen.

Toen we het spel gestaakt hadden kwam even later een kat de tuin binnengewandeld. Hij sloop net als een tijger door het gras. Ik stond op het punt hem weg te jagen tot hij zelf besloot er vandoor te gaan. Dat hij de volgende keer zijn lijken maar ergens anders dumpt.

0 reacties: