About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

vrijdag 9 april 2010

Schuilt er zowaar een pianovirtuoos in mij?

Vandaag ging de 2de repetitie/opnames van Jimi & The Marmelade Sky Band door. Deze keer besloten we eens muziek te maken. Ik had 3 teksten geschreven waarvan we er al 2van bewerkt hebben. Ook het andere lid, Bart, had een tekst geschreven waarbij we muziek hebben verzonnen.

Bij 1 nummer, Het Leidse Plein, begonnen we gewoon te spelen en de muziek klopte meteen. De tekst had ik al eerder geschreven maar de muziek was vanaf de 1ste noot perfect. Bart heeft mij ook Piano geleerd. Met stickers werd aangeduid welke noot achter welke toets schuilde. Hierna schreven we de partituren, ik denk toch dat ze dat zo noemen, neer en begonnen we te repeteren. We hebben al aan verschillende nummers gewerkt maar nog niet alles is af. Voor de demo hadden we nog geen tekst. Die verzonnen we toen we stonden te spelen.

Meestal ging het er zo aan toe: Ik had een tekst geschreven. Bart verzinde een melodie op de gitaar. Vervolgens zette hij die om op de piano voor mij. Naast piano spelen hebben ik wat gezongen en het is inderdaad vreemd om jezelf te horen op tape. :)

Na deze dag kan ik u toch met enige trots melden dat ik min of meer een instrument kan bespelen. Bart en ik waren allebei heel tevreden over de repetitie. Het ging veel beter dan de vorige keer en deze keer hadden we echt muziek gemaakt in plaats van rommel. Na gezamenlijk overleg besloten we ook 2 oude nummers in de prullenbak te gooien wegens te slecht. Na de opnames hadden we 2 nieuwe nummers en 1 demo (te vinden op de myspace) gemaakt.

0 reacties: