About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

woensdag 7 april 2010

5 Memorabele films

Reservoir Dogs
Mijn eerste film van Quentin Tarantino en zeker niet de laatste. De cast bestaat uit veel bekende namen waaronder Harvey Keitel. Heel leuk verhaal met een schitterend plot. Een aanrader voor fans van Tarantino.


The Dark Knight
Op zich heb ik niet echt een band met Batman films maar in deze film deed wijlen Heath Ledger mee. Er was veel heisa rond zijn dood en hij werd meermaals de hemel in geprezen. Kort na zijn dood kwam The Dark Knight uit en hij werd weer de hemel in geprezen voor zijn rol als The Joker. Ik besloot zelf eens te gaan kijken. Alle kritieken waren volkomen terecht. Heath Ledger is briljant als The Joker. Telkens als er een scène was zonder hem zat ik al te wachten op zijn volgende optreden. De film draaide niet rond Batman maar rond The Joker. De beste acteerprestatie die al gezien heb!


Sweeney Todd: The Demon Barber Of Fleet Street
Een zingende Johnny Depp in de hoofdrol in een sprookje van Tim Burton wat heb je nog meer nodig? De eerste scène waar je Johnny hoort zingen is geniaal maar naar mate de film vordert blijkt dat hij echt nog goed kan zingen. Helena Bonham Carter neemt de andere grote rol voor zich. Ook zij beschikt over een mooie zangstem. Het decor is prachtig gemaakt en combinatie van horror en musical is heel goed gevonden.


Man On Fire
Een heel lange tijd mijn favoriete film geweest. Denzel Washington en Dakota Fanning nemen de hoofdrol voor zich. Washington vind ik sowieso al een goed acteur en Dakota Fanning zet een puike acteerprestatie neer voor haar jonge leeftijd ( net als mij geboren in 1994). De film bevat voor mij alles: humor, drama, actie, …


Into The Wild
Mijn favoriete film! Geregisseerd door Sean Penn en een zalige soundtrack van Eddie Vedder. Voor de soundtrack kan ik niet objectief blijven aangezien ik een grote Pearl Jam en dus ook Eddie Vedder fan ben. Het boek door Jon Krakauer heb ik intussen ook al gelezen. Wel in het Nederlands want de Engelse versie leek mij nog wat te moeilijk. Prachtig verhaal dat zeer goed in beeld is gebracht.

2 reacties:

Lien zei

Oei ik moet er nog 4 zien :D Enkel nog maar 'man on fire' gezien, wat wel geweldig was :)

Hippie101 zei

Dan wens ik u veel kijkplezier. :)