About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

woensdag 23 juni 2010

Hé Jos, gooit 'r voor mij een frikandel in!

Hans Teeuwen en Roland Smeenk ontmoeten elkaar in een theaterschool in Eindhoven. Het klikt tussen de twee en ze besluiten samen iets in elkaar te steken. Theo Maassen een andere leerling van die school had het vorige jaar Camaretten festival gewonnen dus besluiten daar maar aan mee te doen. Het blijkt de laatste inschrijvingsdag te zijn dus schrijven ze zich in allerijl in. Na een paar keer samen te zitten hebben ze een conference van ongeveer 30 minuten. Met deze conference winnen ze Camaretten festival.

Ze besluiten hun show uit te breiden tot een volledige avondshow. De show heet Heist en heeft succes tijdens de try-outs. De show begint als volgt: “Goedenavond dames en heren, mijn naam is Hans Teeuwen, dat is Roland Smeenk en samen zijn mijn Teeuwen en Smeenk.
We doen vanavond voor u 2 nummers uit ons programma 'Heist'. Heist is een programma vol variété..., imitaties... ,motormeisjes..., onbestemde verlangens..., poëzie ach, wat losse flarden.
Het is een kleine revue, samengesteld en gebaseerd op onze eigen ervaringen.”

Na een voorstelling rijden de twee weer naar huis. Smeenk achter het stuur want Teeuwen had geen rijbewijs. Het was heel slecht weer en op een punt waar veel ongevallen gebeurden sloeg het noodlot toe. Door de sterke wind raakt de auto uit balans en de wagen gaat verschillende malen over de kop. Teeuwen overleeft het ongeluk maar Smeenk niet.

Hans Teeuwen heeft nog een zeer lange tijd niets meer gedaan door de shock van het ongeval. Hij kwam zijn huis niet meer uit. Uiteindelijk kan hij na een tijd alles plaatsen en besluit hij solo te gaan met de bekende gevolgen.

De show is niet op DVD verschenen al kan je er wel fragmenten van bekijken op de DVD van Industry Of Love. Er zijn wel verschillende fragmenten op Youtube te bekijken. (zie filmpje). In 1992 kwam er een CD uit van de voorstelling. (Mensen die interesse hebben in de cd kunnen mij altijd een seintje geven).



0 reacties: