About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

vrijdag 16 december 2011

Godinnen van het witte doek (1)

Succesvolle actrices van vroeger worden vaak bestempeld met de titel "godinnen van het witte doek". Aangezien ik mij meer een meer in het verleden van de filmgeschiedenis ben gaan interesseren lijkt mij een blogstukje wel op zijn plaats.

Shirley Maclaine


Shirley Maclaine is al eerder op mijn blog verschenen aangezien ze mijn favoriete actrice is geworden. Ze begon haar carrière in de jaren 50 en haar gloriedagen beleefde ze in de jaren 60. Ze speelde in de klassieker "The Apartment" samen met Jack Lemmon. Ze zou daarna nog eens met Lemmon en Wilder (de regisseur) werken in de film Irma La Douce. Ze heeft 6 Oscarnominaties op haar naam staan waarvan 1 gewonnen.











Katherine Hepburn


Katherine Hepburn is 1 van de bekendste namen uit de filmgeschiedenis. Ze maakte klassiekers zoals "Bringing Up Baby", "The African Queen" en "Adam's Rib". Die laatste was met haar geliefde, Spencer Tracy, met wie ze verscheidene keren werkte. In de jaren 30 was ze eventjes Box Office Poison waardoor haar films haast niet verkochten maar vele van die films worden nu gezien als pareltjes! Haar carrière verliep van de jaren 30 tot in de jaren 60.












Grace Kelly


Grace Kelly is een naam die nog altijd bekend is heden ten dage. Niet enkel van haar acteerwerk maar ook omdat ze Prinses van Monaco werd op haar 26ste. Desalniettemin heeft ze toch in een paar heel bekende films gespeeld zoals "To Catch A Thief" en "Dial M For Murder". Ik heb haar nog maar enkel in "High Society", haar laatste film, zien spelen maar was meteen betoverd door haar verschijning. Samen met Bing Crosby en Frank Sinatra zorgt voor een gezellige sfeer waar je helemaal in mee gaat.

0 reacties: