About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

maandag 19 december 2011

Goden van het witte doek

Als er godinnen van het witte doek bestaan zijn er volgens mij ook goden. ;)

Clint Eastwood


Goeie ouwe Clint loopt nu nog altijd rond en maakt schitterend films zoals 'Million Dollar Baby'. Hij staat echter bekend van zijn westerns (voornamelijk die van Sergio Leone). Eastwood speelde mee in de legendarische film 'The Good, The Bad and The Ugly'. Zijn uiterlijk uit zijn westerns is nog altijd legendarisch. De hoed, de poncho en de sigaar zijn Clint's handelsmerk.













Charles Bronson


Charles Buchinsky was een Amerikaan van Litouwse afkomst. Hij werkt als kind in de steenkolenmijn, maar later werd hij succesvol acteur onder de naam Charles Bronson. Hij speelde voornamelijke actiehelden zoals in zijn 'Death Wish' reeks. Hij heeft ook een paar klassiekers op zijn naam staan zoals 'Once Upon A Time In The West' met Claudia Cardinale en Henry Fonda. De regisseur was wederom Sergio Leone. Ook was Bronson te zien in de originele 'Dirty Dozen' film met Lee Marvin.











Vincent Price


Vincent Price wordt vaak omgeschreven als A acteur in B films. Dit klopt wel. Price speelde in horrorfilms van een bedenkelijk niveau, maar zelf was zijn prestatie altijd van een hoog niveau. Hij heeft in veel verfilmingen van Edgar Allen Poe gespeeld en Peter Lorre was 1 van zijn vaste tegenspelers. De klassieker 'House Of Wax' wordt gedragen door Vincent Price. 1 van zijn laatste rollen was die van slechterik Ratbout Ratatouille in de fenomenale Disney film 'The Great Mouse Detective'.

0 reacties: