About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

vrijdag 16 december 2011

Godinnen van het witte doek (2)

Lauren Bacall


Betty Bacall (haar echte naam) dankt haar faam aan het begin van haar carrière door haar huwelijk met Humphrey Bogart. Ze spelen voor het eerst samen in de film 'To Have and Have Not' en de chemie tussen hen is echt weergaloos. Kort daarna trouwen ze, Bacall was toen 20 en Bogie 45. Daarna maakte ze nog een paar bekende films zoals "The Big Sleep".








Doris Day


Doris Day zal voor altijd in het collectief geheugen blijven dankzij het nummer "Que Sera Sera". Het is een nummer dat vaak opduikt in haar films. In "The Man Who Knew Too Much" heeft het zelfs een heel belangrijke rol. Doris Day maakte vooral romantische komedies met onder andere Rock Hudson en Tony Randall. Ze was voornamelijk actief in de jaren 60.












Audrey Hepburn


Audrey Hepburn is nu nog altijd een stijlicoon voor velen. Daarnaast speelde ze in een paar klassiekers zoals "Breakfast at Tiffany's" en "My Fair Lady". Ze won een Oscar voor 1 van haar eerste filmrollen, Roman Holiday. Naast actrice was ze ook nog model en in haar latere levensjaren zette ze zich vaak in voor het goede doel. Hepburn was ook heel goed in verschillende talen waaronder het Nederlands.

0 reacties: