About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

dinsdag 23 maart 2010

Boudewijn De Groot @ Capitole

Vrijdag was het zo ver. Ik zou eindelijk Boudewijn De Groot eens live bezig zien. Boudewijn is al 65 dus ik was toch blij dat ik nu al aan kaarten kon geraken. Niet elke artiest tourt nog op die leeftijd.

Aan de ingang van de Capitole stond het bomvol. Opvallend veel Hollanders hadden ook hun weg naar Gent gevonden. Tussen het publiek zaten ook veel idioten en irritante mensen. Gewoon negeren! Ik zat op het 1ste balkon. Het lijkt allemaal wel ver maar ik had een goed zicht op het podium. Beneden is het altijd leuker maar het valt allemaal wel mee. Een klein minpunt was wel dat je telkens moest opstaan als er mensen op jouw rij kwamen zitten. Toen Boudewijn eindelijk opkwam werd het stil.

Het was een heel goeie set. De tour heet De Wilde Jaren. Boudewijn keer dan ook terug naar zijn wilde jaren en het begin van zijn carrière. Vele van zijn hits, door hem steevast gouwe ouwe genoemd, passeerden de revue. Voor hij zijn nummers begon gaf hij ook altijd een inleiding. Er ging een los sfeertje en er konden zelfs een paar grapjes vanaf. Hij had zich laten omringen door een paar ijzersterke muzikanten. Het prachtige vioolspel van Monique Lansdorp bracht echt iets bij tot de nummers. Bert Embrechts, de bassist van de DLS band, was ook aanwezig.

Op het einde van de show waren er nog bisnummers. Het publiek begon diverse nummers van Boudewijn te roepen waarop hij het volgende antwoordde: “Ja, dat zijn veel nummers”. Het werd een geslaagde avond. Hier de setlist en de bandopstelling.

Setlist

1. Noordzee
2. Woningnood
3. Vrienden van vroeger
4. Een meisje van zestien
5. Naast jou
6. Ballade van de vriendinnen voor een nacht
7. Het land van koning Jan
8. Verdronken vlinder
9. Aeneas nu
10. Het Spaarne
11. Malle Babbe
12. De vondeling van Ameland
13. Moeder
14. Ik Ben Een Zoon
15. Achter Glas
16. De ballade van Nina bobo (with Ernst Jansz)
17. De Metamorfose
18. Spelende meisjes
19. Berlijn
20. Parijs, Berlijn, Madrid
21. De reiziger
22. Testament
Bis:
23. Tante Julia
24. Vrijgezel
25. Land Van Maas en Waal

Bandopstelling
• Boudewijn de Groot - zang en akoestische gitaar
• Ernst Jansz - zang en piano
• Åke Danielson - toetsen
• Jan Hendriks - gitaar
• Monique Lansdorp - viool
• Bert Embrechts - basgitaar

PS: Van Frank Boeijen en Hans Teeuwen zal ik waarschijnlijk ook een verslag schrijven.

0 reacties: