About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

zaterdag 6 maart 2010

Amsterdam

Donderdag en Vrijdag kon je mij niet vinden in de metropool in wording Eke-City maar in Amsterdam. Met het school ben ik voor twee dagen naar Nederland getrokken. Reeds om zes vertrok de bus dus er valt niet echt veel te vertellen over de rit want iedereen zat nog met kleine oogjes op de bus.

Eenmaal aangekomen in Amsterdam maakte ik al meteen kennis met de toch iets andere verkeersregels. Vele fietspaden zijn daar groter dan de voetpaden en het is niet omdat het groen is dat je mag oversteken. Ik ben bijna omver gereden toen ik aan het oversteken was. We mochten eerst de buurt wat verkennen en daarna gingen we in groepjes naar het Van Gogh museum. In de omgeving waren er niet echt interessante winkels dus besloot ik met vrienden gewoon een wandeling te maken.

Toen we naar het Van Gogh museum gingen schrok ik wel een beetje. We moesten onze rugzakken laten scannen, geen foto’s (niet zo verwonderlijk), overal bewaking, … Het museum was op zich niet zo interessant. De schilderijen waren wel mooi maar we kregen geen enkele uitleg.Het Vondelpark leek ons de ideale plek om onze lunch op te eten in het Groot Melkhuis. Een bezoek aan het Rijksmuseum, waar onder andere de Nachtwacht hangt, volgde . Hier kregen wel uitleg maar de voorzorgsmaatregelen waren weer groots.

Die avond trokken we naar het Leidse plein voor avondeten en vrije tijd. Vlug even wat fastfood eten en daarna de winkels verkennen. De winkelstaat deed me wat denken aan de Veldstraat. Weer viel er weinig interessants te zien qua winkels. Desondanks was het toch een heel gezellige straat om door te lopen. Na een tijdje besloten we ons op een bankje op het Leidse plein te installeren. Er was zelfs muziek. Een straatmuzikant begeleide zichzelf met een contrabas. We gaven hem de naam Jo Met De Banjo mee. Van zijn teksten kon je weinig opmaken al hoorde je af en toe wel eens het Leidse plein opduiken.

We keerden terug naar onze slaapplaats waar we nog even mochten ontspannen. Een paar onder ons hadden hun gitaar meegepakt en zorgden voor de muziek. Bepaalde nummers, zoals Het Is Een Nacht van Guus Meeuwis, werden door iedereen uit volle borst meegezongen. Gezelligheid alom dus. Toen moesten we gaan slapen maar ik ben toch nog wat opgebleven en lol gemaakt met mijn kamergenoten.

7u was het toen we opstonden om te ontbijten. Het ontbijt liep niet van een leien dakje maar we zijn er toch geraakt. De bagage werd op de bus gezet en we vertrokken richting het Anne Frank huis. Voor mij was het heel interessant want ik had het boek deze zomer pas gelezen.

Die middag mochten we in het centrum weer op zoek naar voedsel en winkels. Het eten was niet zo moeilijk te vinden maar de winkels wel. Het weer zat die dag ook niet echt mee maar daardoor liet ik mijn dag niet verpesten. Na een tijdje toch een leuke Muziek/Film/Game winkel gevonden. In die winkel vond ik de heruitgave van Ten (Pearl Jam) waar ik al een tijdje naar opzoek was.

In de namiddag spraken we af aan De Dam voor een stadswandeling met gids. Hij leidde ons rond in het druilerige Amsterdam en gaf wat info en vertelde wat anekdotes. Het goot nog altijd maar het paste wel bij de sfeer van de buurten waar we in rond liepen (wallen, …). Na de rondleiding kregen we weer vrij en toen verkende ik de andere winkelstraten. Ik passeerde de ene coffeeshop en coffeeshop gerichte souvenirwinkel na de andere. Dit was wel totaal anders dan ik gewend ben.

Onze laatste activiteit was Madame Tussauds. Eerst mochten we samen met Barack Obama op de foto en daarna werden we met een lift naar de 17de eeuw gebracht. Op een bepaald punt werden tegengehouden door een of andere piraat die heel de tijd op een bordje zat te tikken. We werden in kleine groepjes in een donkere kamer gelaten. Kleine gangetjes leiden ons naar de uitgang. We liepen voor een tralies en schrokken ons kapot toen er plots een gek schreeuwend tegen de tralies sprong en ons probeerde vast te grijpen. Eenmaal uit de kleine gangen kon je gewoon naar de sterren gaan kijken. Johnny Depp, Elvis, Humphrey Bogart en vele andere waren aanwezig. Toen we uit het museum kwamen moesten we nog een half uur in de gietende regen wachten op onze bus. Op de bus droogden we weer op en vertrokken weer huiswaarts .

2 reacties:

Lien zei

Echt geen enkele schooluitstap blijft gespaard van het liedje van Guus Meeuwis! ;-) Leek mij een leuke 2daagse!

Hippie101 zei

Inderdaad het werd een leuke uitstap. Ook mijn eerste in het buitenland (met het school). Vorig jaar wegens ziekte kon ik niet mee naar Parijs. :( Gelukkig heeft Amsterdam veel goed gemaakt.