About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

woensdag 4 januari 2012

The Philadelphia Story (1940)

The Philadelphia Story is een sprankelende komedie uit 1940 die nog niks van zijn charme verloren heeft. Drie sterren van klassiek Hollywood nemen de hoofdrollen voor zich. Katharine Hepburn speelt de verwende Tracy Samantha Lord, Cary Grant portretteert CK Dexter Haven en James Stewart neemt de rol van Mike Conner op zich. Tracy Lord staat op het punt te trouwen met George (John Howard) maar daar wil Dexter Haven een stokje voor steken. Hij zorgt dat 2 journalisten James Stewart en Ruth Hussey een verslag over het huwelijk kunnen maken. Dit alles verloopt niet zo vlot en na een doldwaze nacht is de planning danig in de war.


The Phildalephia Story mag dan al 72 jaar oud maar de film staat als een huis. De drie hoofdacteurs dragen de film schitterend. Deze film betekende voor Katharine Hepburn een comeback na een paar, vaak onterechte, geflopte films. Mij is vooral James Stewart opgevallen die dronken het nummer "Somewhere over the rainbow" zingt. The Philadelphia Story is een komedie die je moet gezien hebben!

0 reacties: