About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

dinsdag 3 januari 2012

The Country Girl (1954)

The Country Girl is een film uit 1954 met Grace Kelly, Bing Crosby en William Holden in de hoofdrollen. Crosby speel een acteur die niet meer aan de bak komt door zijn drankprobleem. Hij liegt en bedriegt om toch maar een druppel drank te krijgen. Holden probeert zijn carrière terug op de rail te krijgen terwijl hij kritiek krijgt van zijn baas. Kelly speelt zijn vrouw die ondanks alle miserie bij zijn zijde blijft.

Grace Kelly won voor haar rol als Georgie haar eerste en enigste Oscar. Dit tot verbazing van velen. Iedereen had verwacht dat de Oscar dat jaar naar Judy Garland ging gaan voor haar rol in "A Star Is Born". Groucho Marx zou zelfs een telegram hebben gestuurd naar Garland waarin stond:

Dear Judy

This is the greatest robbery since Brinks!

Ik kan mij niet echt over de kwestie uitspreken aangezien ik "A Star Is Born" nog moet zien maar Groucho blijkt hier wel lange tenen te hebben.




The Country Girl is een typisch oud drama waarin de dialogen goed in mekaar zitten en de acteerprestaties, voor die tijd, heel goed waren. Tijdens een ruzie zal de vrouw telkens weg draaien en getormenteerd voor zich kijken terwijl de man naar beneden kijkt. Sommige mensen ergeren zich hier aan ik vind het best charmant. Voor liefhebbers van de oude cinema zeker een aanrader. Een vergeten klassieker!

0 reacties: