About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

dinsdag 19 juli 2011

Shirley Maclaine


Shirley Maclaine is een Amerikaanse actrice die voornamelijk bekend is van films uit de jaren 50 en 60. Nog niet zo lang geleden heb ik haar ontdekt en ze is op korte tijd uitgegroeid tot 1 van mijn favoriete actrices. De eerste film waarin ik haar zag was “The Apartment” van Billy Wilder. Deze film is een waar pareltje. De interesse was al gewekt maar om nu al te zeggen dat ik fan was. Dat gebeurde na het zien “The Children’s Hour”. In deze film speelt ze samen met Audrey Hepburn (nog zo’n leuke actrice). Haar acteerprestatie was subliem en sindsdien ben ik een grote fan. Dankzij MGM en Youtube heb ik nu al paar films kunnen bekijken en ze waren allemaal de moeite waard. Graag raad ik u “Irma La Douce” aan waarin ze samen met Jack Lemmon speelt (Lemmon was tevens haar tegenspeler in “The Apartment”). Maclaine heeft 5 Oscarnominaties en 1 gewonnen Oscar op haar naam staan. Hiermee is ze 1 van de meest succesvolle actrices. Daarbovenop heeft ze verschillende gewonnen Golden Globes (ook vele nominaties).

0 reacties: