About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

zaterdag 16 juli 2011

Folkavond in Gent

Gisteren ben ik voor het 2de jaar op een rij naar het Gent Jazz festival geweest. Ondanks dat het een Jazz festival is stond er gisteren een folkavond op het programma. Het was een ontzettend goeie affiche met Agnes Obel, Absynthe Minded en Angus & Julia Stone.

Net zoals vorig jaar vond het festival plaats in de Bijloke, maar dit jaar waren een paar veranderingen. De ingang is anders en de tent is vergroot en ga zo maar door. Gelukkig was de blauwe loper wel nog altijd van de partij. Het viel wel op hoeveel volk de weg naar Gent had gevonden. Het was meteen al koppen lopen zowel binnen als buiten de tent.

De avond begon met Agnes Obel. Het concert is wel eerst zo’n 15 minuten later begonnen dan normaal omdat nog niet iedereen op het festival terrein was. Even later kwam Agnes dan toch op het podium samen met een celliste. Ze maakte een nogal schuchtere indruk, maar was desondanks toch enthousiast. Ze speelde mooie luisterliedjes die door jong en oud werden gesmaakt. Terwijl zij haar vingers op het klavier liet dansen vermengden de warme klanken van de cello zich met de hete lucht. Tussen de nummers door sprak Obel het publiek af en toe aan in een toch wel gebrekkig Engels. Het was voor haar de eerste keer dat zo voor zo’n grote tent speelde. Ondanks een lichte verkoudheid bezorgde ze ons een mooie opener van de avond. Na haar show kreeg ze nog een gouden plaat wat staat voor 15 000 verkochte platen in ons Belgenlandje. Agnes was duidelijk overdonderd maar dankbaar.


Het 2de optreden was er 1 van Absynthe Minded die een thuismatch speelden. Ze hadden het publiek al snel op een hand. Bijna bij elk nummer klapte het publiek mee en velen zongen mee met de hits zoals “Envoi” en “Moodswing Baby”. Onder de fans waren vele tienermeisjes die mee stonden de dansen maar ook de “oudere” garde moest niet onder doen. Absynthe Minded wisselde rustige en energieke nummers af maar er werd zeker een feestje gebouwd. Het mooiste nummer van de set was naar mijn mening toch “Moodswing Baby”, dat door velen ook werd meegezongen. Na het optreden in de warme tent zorgde de frisse avondlucht voor verkoeling.


De laatste artiesten die het podium betraden waren Angus & Julia Stone. De Australische broer en zus konden met hun aparte stemgeluid het publiek laten genieten van mooie folkliedjes. Zowel Julia als Angus waren in trek bij verschillende fans. Als iemand JULIA riep werd dat al snel gevolgd door ANGUS! Julia had ook een paar woordjes Nederlands geleerd. Haar heel platte, maar perfect uitgesproken “Oe ist?” werd met luid applaus onthaald net als haar iets minder perfecte “Jullie zijn fantastisch!” Broer en zus hadden ook een mooi decor meegenomen. Overal op het podium stonden lichtjes en hoog boven onze hoofden zagen we een sterrenhemel met een glanzende maan. Het was een heel mooie afsluiter.


Het vernieuwde Gent Jazz is met verve geslaagd. Een heel leuke avond met een resem prachtige artiesten. Ik kijk nu al uit naar Black Dub! Tot de volgende!

Foto’s: Thomas Verfaille

0 reacties: