About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

donderdag 23 december 2010

Marina & The Diamonds @ Vooruit

Ooit … heel er lang geleden ben ik eens naar een concert geweest van Marina & The Diamonds. Ik bericht hier slechts zo laat over omdat de vele verplichtingen mij de laatste tijd om de oren vlogen. Ondanks alles heb ik dan toch een gaatje kunnen vinden om dit verslagje te schrijven.

Ik weet het nog als de dag van toen. Het was op een koude Novemberavond en we stonden voor één van de koudste winters ooit. Koning Winter zou nog een hele tijd met zijn sneeuwbol zitten schudden zodat het hele land al spoedig onder een glanzend wit tapijt van kristal zou liggen. Met enigszins verkleumde handen kwamen wij aan in het café van de Vooruit, een concertzaal uit die tijd, waar ons gezelschap nog wat werd uitgebreid. Eenmaal aangekomen in de zaal was het voorprogramma, Hollywood Kill, reeds begonnen aan hun set. De nummers die we te horen kregen werden niet echt gesmaakt. Een man en een vrouw die op een synthesizerbeat wat stonden te zingen was niet waar we voor betaald hadden. Na het concertje knikten we alle drie van neen en hoopten we dat Marina snel het podium zo betreden. Helaas werd ons geduld duchtig op de proef gesteld.


Maar toen de eerste noot door de zaal galmde was dit al snel vergeten. Marina had een nogal "speciaal" pakje aan wat we al gewoon zijn van haar. Ze staat bekend voor haar sterke stemgeluid en ze loste de verwachtingen tijdens het optreden vlotjes in. De ene hit na de andere passeerde de revue en het publiek werd vaak betrokken tijdens de show. De liedjes zijn dan ook ware meezingers! Naast de ijzersterke muzikale performance werd het ook een spektakel met veel showgehalte. Terwijl Marina zich als een volleerd drama queen in allerlei verleidelijke pose kronkelde werd op het plafond een waar lichtspektakel geprojecteerd. Tijdens een puur instrumentaal intermezzo verdween Marina even om daarna in een prachtig wit-zwart jurkje weer tevoorschijn te komen. De show (en Marina) werden des te appetijtelijker.

De bisnummers heb ik helaas moeten overslaan wegens een plots moment van ziekte maar zonder veel erg gelukkig. De "hoofdshow" heb ik kunnen zien en ik heb er met volle teugen van genoten. Dit smaakt naar meer! Toe we eenmaal bij de auto waren aangekomen lag er al een klein sneeuwtapijt te Gent. Een voorproefje zo bleek later.

Na al die tijd is mijn verslagje dan toch afgeraakt. Laten we hopen dat ik de volgende keer er ietsje minder lang over doe. ;)

Setlist

Family jewels
The Outsider
Girls
17
Are you satisfied?
Rootless
Hermit the frog
Gothic Instrumental
I'm not a robot
Obsessions
Jealousy (new song)
Oh no!
Shampain
Mowgli's Road
Gothic Instrumental II
Guilty

Bis

Numb
Hollywood



(Foto: Copyright Cutting Edge)

0 reacties: