About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

maandag 3 mei 2010

Red Dawn

In 2010 komt de remake van Red Dawn in de zalen hoog tijd om de originele film nog eens te bekijken. De film dateert al van 1984 toen wijlen Patrick Swayze en een wel heel jonge Charlie Sheen de hoofdrollen voor zich namen.
Van: John Milius
Met: Patrick Swayze, Charlie Sheen, Harry Dean Stanton 114min.
*****

Het verhaal speelt zich af midden in Koude Oorlog maar nu escaleert het tot de Derde Wereldoorlog. De Russen en Cubanen vallen samen Amerika binnen. Matt Eckert(Charlie Sheen) zit op school als de Russen plots uit de lucht komen aanvallen. Ze beschieten de school. Hij en een paar vrienden kunnen ontsnappen door de hulp van Jed Eckert(Patrick Swayze) de broer van Matt. Ze slaan wat voedsel op en trekken de bergen in. Ze besluiten te vechten tegen de Russen en Cubanen. Ze noemen zichzelf De Wolverines.

Ondanks de nog erg jeugdige cast zijn de acteerprestatie heel goed. Zoals eerder al gezegd was deze film in van de eerste in de carrière van Patrick Swayze. Red Dawn was zelfs het acteerdebuut van Charlie Sheen op het grote scherm. Er zit veel actie in de film. De film heeft zelfs nog een tijd lang in The Guinness World Book Of Records gestaan als meest gewelddadig film. Er zou om de 2,23 minuten iets gewelddadigs gebeuren. De natuur van Las Vegas en New Mexico, waar de film is opgenomen, zorgt voor een prachtig decor. Tijdens de vele gevechten in de bergen zie je soms een adembenemend landschap. In eerste instantie zal vooral het gevecht je opvallen maar als je iets verder kijkt dan zal het decor ook zeker opvallen. Op sommige momenten klopt de film ook niet helemaal. De tieners die nog nooit echt hebben gevochten ontpoppen zich plots tot Rambo’s. Ze kennen plots allerlei guerrilla praktijken. Het einde is wel wat minder want veel werk hebben ze er niet in gestoken. Het is nogal vlug in mekaar gehaspeld.

Red Dawn is een genietbare actieprent waarbij je niet echt je verstand moet gebruiken. De filmliefhebbers die een boodschap zoeken in een film zijn hier aan het verkeerde adres.

0 reacties: