About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

zondag 6 maart 2011

JackoBond

Gisteren maakte ik de verre verplaatsing naar de West-End van Eke-City voor een optreden van JackoBond. Het evenement vond plaats in CC Nova, de grootste zaal van onze metropool. Ik had nog nooit voet gezet op deze grond en was dus heel nieuwsgierig.

Terwijl ik de foyer binnen wandel ontwaar ik meteen een bekend gezicht. Mijn leerkracht Frans had blijkbaar ook de weg naar CC Nova gevonden. Na een kort gesprek zochten we de zaal op. De zaal bestond uit een hoger gelegen verdiep, een tribune en 3 rijen stoelen. Ik zat op de derde rij stoelen dus heel dicht bij het podium.

Het duurde niet lang vooraleer de lichten gedoofd werden en JackoBond het podium betrad. Het eerste nummer werd in het halfduister gebracht al ben ik niet zeker of dit wel de bedoeling was. Over heel de show gezien ben ik niet zo tevreden over de belichting. Het was vaak aan de donkere kant op het podium maar verdere stoorde ik er mij niet zoveel aan.

JackoBond stelde hun nieuwe cd voor die de naam 'Als Ik Van U Was' meekreeg. Net zoals bij de eerste cd waren meeste liedjes vrolijk en hadden ze grappige teksten waarin iedereen zich wel kon vinden. Het gebruik van tussentaal versterkt dit gevoel nog meer.

Tussen de nummers door kon er ook een gezellige babbel van af. Riet Muylaert, de zangeres van de groep, vertelde verhaaltjes, mopjes, ... Zoals in bijna elke voorstelling werden er foto's getrokken en ook Riet zelf trok een foto om dit gedenkwaardige concert vast te leggen op gevoelige plaat.

De band straalde enthousiasme uit en het werd een vrolijke boel. Er werden bellen geblazen, gedanst, gezongen, genoten, ...

Terwijl meeste nummers van JackoBond vrolijkheid uitstralen kunnen ze ook een gevoelige snaar raken. Het laatste nummer voor de bisnummers werd opgedragen aan Yasmine die de band had leren kennen via 'Zo is er maar één'.

Naar mijn mening was het een geslaagd concert en na de West End van London ben ik nu ook al eens in de West End van Eke-City geweest. ;)

Setlist

  1. Alsof

  2. Ik wou

  3. Ochtendzoen

  4. Geen held

  5. Vergeet mij

  6. Ni veel nodig

  7. Gij warmt vlug op

  8. Wij dat is gij en ik

  9. Salut en tot ziens

  10. Krokodillentranen

  11. Ik pak haar vast

  12. Als ik van U was

  13. Later

  14. Wanneer valt de eerste sneeuw

  15. Groot feest

  16. Merci


  17. Bis
  18. Iedereen is hier vrolijk

  19. Lalala




Foto: Copyright Sterrennieuws, getrokken tijdens de cd-voorstelling in de Roma Borgerhout

3 reacties:

Mattijs De Smedt zei

Op de belichting na was het inderdaad een superconcert. De verplaatsing was voor mij iets verder dan van Oost- naar West-Eke oid, maar ik vond het zeker de moeite waard.

In een gesprek met Riet hebben we gevraagd om de foto op facebook te posten, maar tot nu toe heb ik hem nog niet gezien. Ik vrees dat het valse belofte werd :-)

Hippie101 zei

Mocht je nog weet krijgen van een foto mag je het altijd doorsturen naar hippiemans@gmail.com ;-)

Mattijs De Smedt zei

Will do :)