About Me

Mijn foto
Hippie101
Muziekliefhebber, filmfanaat, lezer, auteur, ...
Mijn volledige profiel tonen

Bonjour tout le monde!

Dag beste lezers. Welkom op mijn blog! Als je opzoek bent naar diepgaande blogstukjes over actualiteit in Pakistan dan bent u aan het verkeerde adres. Hier schrijf ik al mijn onzin, geef tips, misschien zelfs een klein beetje actualiteit. Als dit enige interesse wekt moet u zeker mijn blog volgen. Veel leesplezier!

Ik stel mij ook even voor.

1) Muziekliefhebber en "muzikant"
2) Dromer
3) Filmfanaat
4) Schrijver (die had je niet zien aankomen hé)
5) Reiziger

Pagina's

Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

Labels

Bezoekers

zondag 4 september 2011

(Straat)muzikanten

Dit weekend ging ik reeds voor de zesde keer kijken naar Cherry Sunburst. Een beetje innovatie was dus best welgekomen en deze kwam er in de vorm van een nieuwe saxofonist. Het kwintet werd dus een sextet . Deze keer speelde Cherry Sunburst op het straattheater festival ‘Brouwsels op Straat’ dat plaatsvindt in het hart van de metropool Eke-City. Maar liefst 3 keer konden de Ekenaren (en gasten van omstreken) genieten van optredens van straatartiesten en (straat)muzikanten.

Het enige gevaar deze namiddag was het weer. Het evenement vond namelijk plaats in openlucht en de lucht zag er dreigend grijs uit. Af en toe viel er een druppel maar gelukkig werden we van een plensbui gespaard. Toen Cherry Sunburst voor de 2de maal aantrad was er warempel zonneschijn. Iets wat in heel Augustus haast onmogelijk was!

Er werd in totaal 3x opgetreden. De set bestond uit zowel covers zoals ‘Angie’, ‘Hit The Road Jack’ en ’Muffin Man’ als eigen nummers zoals daar zijn’ Disco is opening for Penguins tonight’ en ‘Extended banality of life itself’. Zoals het echte straatmuzikanten betaamt lagen er ook een open gitaarkoffer voor de band waarin talloze muntjes (en soms zelf briefjes) werden gedoneerd.

De optredens werden door jong en oud gesmaakt en nu kan, dankzij de nieuwe publiciteit, een groter publiek aangesproken worden. Zaal Nova wenkt! En ik zal er waarschijnlijk weer bij zijn. ;-)

0 reacties: